Sunday, May 3, 2015

Amsterdam!

Helloou! On jälle aeg, selg sirgu lüüa ja ennast blogis näidataaaa! Juhhei! Igatahes söpsid, pliis no hard feelings mu eelmise üsna julge postisuse osas, sest täna tuleb taaskord hoopis Triinulikum postitus. 
Nimelt- Puhkused, iga inimlooma lemmikasjad. Iga pisemgi tuulutus teeb ainult head ja sedapsi mõeldes seadsimegi T-ga eelmisel nädalal sammud viieks päevaks Amsterdami. Oii-oii kui vägev linn. Tegelikult ka! Mulle meeldis seal hullult. Ainuke asi, mis mind häiris olid need inimmassid tänavatel. Ma olen pisikese Zürichi plix või veel rohkem- ma olen KOLGAS üles kasvanud eks ja see Amsterdam ajas mul silme eest ikka kenasti kirjuks. Aga need inimesed, need olid hulllult hullult muhedad ja toredad. Meil vist polnudkui ühtegi halba kogemust hollandlastega. Isegi see plix, kes mind rattaga surnuks sõita tahtis ei proovinud süüd minu kaela ajada, et ma vales kohas teed ületasin, vaid tuli pärast hullult vabandama ja tahtis mulle jätsigi osta. 
Rattad ongi ilmselt üks Amsterdami sümbol. Need on igalpool ja rattaliiklus on nii kriminaalne. Ometi otsustasime isegi rattad laenutada. Me kogesime korra kui ebamugav on linna ühistrantsport, seega tundus velo palju lihtsam viis punktist A punkti B reisimiseks, oli ka. Ratta laenutus Amsterdamis pole midagi ennenägematut- pea igal nurgal saab üheks päevaks 10ka eest. Noh ja siis mingeid kiivreid ega erilisi reegleid pole, lihtsalt sõida. Mul võttis pehmelt öeldes esimeseks 10ks minutiks ikka VÄGA õõnsaks seest, aga hiljem oli juba fun. Sinna maani, kus mina kui kõige parem teejuht, meid reede õhtuses liikluskeerises südalinna juhatasin. Seal ei saanud isegi Toni enam aru, mis , kuidas ja kus. Aga Amsterdami jalgrattasõit on kindlasti must-do! 
Samamoodi peaks iga turist tegema tiiru paadiga kanalitel. Meie tegime lausa kolm, sest nii äge. Selline tavaline turistilaks, aga sedasi ilusa ilmaga mööda kanaleid tiirutada, nautida, kuulata huvitavaid kaptenilugusid ja lihtsalt olla, oli nii mõnus. Ja PILDISTADA. Me tegime umbes mitumitu tuhat pilti nende viie päeva jooksul ja kõikse kaunimad fotod said just paadilt. 
Minu lemmiklinnaosa Amsterdamis on Jordaani linnaosa. Oh kui kaunis sa oled- ilusad majad, palju rohelust, kenad majad, tänavakohvikud ja muidugi jalgrattad. Ühtlasi olid suhteliselt meeldejäävad ka Amsterdamis asuvad muuseumid. Või noh, me ainult 1 te külastasime- Van Goghi. Tahtsime ka Anne Frank Huisi minna, aga aeg sabas seismiseks oli liiga armas. Seega me valisime Goghi ja mul on tunne, et see oli üks hea otsus. Gogh oli ka minu kunstiajaloo tunni ilmselt üks meeldejäävamaid maalikuntsnike, seega seda oma silmaga näha oli päris tuus. Pluss see süsteem seal muuseumis oli nii lahe, pole üheski kunstimuuseumis veel nii huvitav olnud. 
Sellisteks tavalisteks turistikateks sattus veel punastelaternate tänav, mis pani mind sügavalt naisteõigustele ja üleüldse laiemalt prostitutsioonile mõtlema. Seega me umbes poole reisist arutlesime teemal MIKS üldse, naised??? Pluss Amsterdamis ongi sedasi, et kui tänaval jalutad, siis on poodide järjestus sedasi : Jalgrattalaenutus, sexshop, suveniiripood, coffeeshop, jalgrattalaenutus, sexshop, coffeeshop... Ilmselgelt prioriteedid paigas. 
Sellist suurt shoppingut me ei teinud ning ainsad suveniirid, mis me kaasa ostsime olid külmkapimagnet mu vanematele ja kaks t-särki. Ega polnudkui aeg ja mahti, sest tänavatel jalutamine ja seda ilu sisse ahmida tundus hulga lõbusam. 
Me sõime Amsterdamis vast ainult aasiaköögis. Seal on muidu selline streetfood väga in, et igal nurgal saab tuututäie friikaid, aga me valisime pea igal korral hiinaka, sest why not? Hommikuks muidugi sõime imemaitsvaid pannkooke. Tuleb välja, et neid nad teevad imehästi! 
Minule on Holland olnud alati Tulbiriik. Ning sellel kevadisel ajal, mil meie sinna sattusime olid tulbid igalpool- hotelli receptionist- tänavanurkadeni. Me kahjuks ühtegi väljasõitu linnast välja ei teinud, aga Toni lubas mind kunagi tulbiväljadele ka viia! Meil lihtsalt poleks seekord aega olnud. 
Meie üheks reispäevaks sattus olema kings day. Ehk Hollandi kuninga sünna, mida hirmsa prallega tähistati. Kõik oli igalpool oranž ning oi kui palju inimesi. Samas see linna vibe oli nii-nii hea. Igalpool kontserdid ning poekesed, marektid ja nii edasi. Oh Amsterdam! 
Me võtsime endaga kaasa vaid hea emotsiooni. Õnneks mängis ka ilm meiega kaasa. Juhhei!
Õnneks ei pea seda "tuulutamist" enam kaua ootama, sest juba järgmine nädalavahetus on plaanis minipuhkus. Sellest juba siis. 
Kalli-kalli! Ja miks mitte, sõitke ka Amsterdami?! 

T. 

P.s! Piltidega on sedasi, et neid on! Aga ma ikkagi panen siia praegu vaid loetud. Muah! 














No comments: